10 powodów dla których warto przeczytać Obcą



Masz dość typowych książek dla młodzieży? Pragniesz czegoś innego? W takim razie przebywamy Ci z pomocą!

Mamy wrażenie, że ostatnio owa seria robi się coraz bardziej popularna (co nas bardzo cieszy). Innych, którzy jeszcze o niej nie słyszeli, mamy nadzieję, że zachęcimy do zainteresowania się tą pozycją. Mowa oczywiście o cyklu książek Diany Gabaldon. Poniżej prezentujemy 10 faktów, które mamy nadzieję, przekonają sceptyczne osoby, do przeczytania powieści o tytule Obca, czyli pierwszej części.



1. Czasami długość = jakość

Choć książka jest całkiem obszerna, a kolejne tomy są coraz grubsze, to jest tak dobrze napisana, że nie usunęłabym z niej ani zdania. Po prostu nie można się oderwać od lektury. Czasami czytając długie powieści ma się wrażenie, że bez rozdziału x albo wątku y, książka mogłaby być jeszcze lepsza. W tym przypadku każde zdanie jest ważne i na swoim miejscu. Do tego im więcej słów, tym dłużej można to czytać. Osoby, które nie lubią szybko żegnać się z bohaterami serii na pewno to docenią.

2. Dzięki tej książce odbędziesz podróż do Szkocji i nie tylko

Autorka potrafi genialnie opisywać krajobrazy, więc czytając jej książki ma się wrażenie, jakby było się na miejscu zdarzeń i patrzyło na to samo niebo co bohaterowie. Jednocześnie nie jest tego za dużo, a sceneria nie jest przedstawiona w taki sposób, że chce się ominąć ten fragment powieści. Na szczęście opis liścia nie zajmuje dwie strony.

3. Kilty rządzą

Czytając serię Miłość na kołku nie rozumiałam dlaczego wszystkie kobiety lecą tam na facetów w kiltach. Teraz nie rozumiem siebie z tamtego okresu. To prawdziwy dar, żeby wyglądać w nich męsko, a chyba nie widziałam jeszcze Szkota, który by się w nim źle prezentował. To chyba o czymś świadczy.

4. Paczka chusteczek potrzebna obowiązkowo

Przez tę serię człowiek wylewa wiele łez. Autorka niezwykle barwnie potrafi ubrać w słowa uczucia. I tu nie chodzi o jakieś pompatyczne sytuacje. Wiele razy czytelnik uroni nad książką łzy ze smutku, jak i ze śmiechu.

5. Bezbronne kobiety, które trzeba wiecznie ratować? Tutaj ich nie znajdziesz

Irytują Cę bohaterki, które mimo wielkiej odwagi wiecznie liczą na rycerzy w lśniących zbrojach? W tej serii feministyczna część każdej kobiety znajdzie spełnienie, ponieważ płeć piękna w tej książce nie daje sobą poniewierać. Jest ona równie twarda jak mężczyźni, a do tego nieraz bardziej pomysłowa. Świetnym przykładem jest główna bohaterka, której wyjątkowo nie życzy się śmierci, jak to ma miejsce w wielu innych książkach.

6. Wiek osiemnasty okazuje się ciekawy

Nawet jeśli nie przepadasz za historią, to nie zrażaj się do tej serii na zapas. Gdyby w szkole historia była przedstawiana w ten sposób, to pewnie nie miałabym problemów z jej zdaniem. Powstanie Szkotów, książę Karol czy sytuacja w nowym świecie - dowiesz się z tej serii wiele naprawdę interesujących rzeczy, a do tego zawsze będziesz mógł zabłysnąć przed znajomymi różnymi ciekawostkami.

7. Twój książkowy harem na pewno się powiększy

Mimo że feministyczna cześć kobiety zostanie zaspokojona, to ta romantyczna część również nie będzie pokrzywdzona. Kto jeszcze nie słyszał o Jamiem Fraserze, ten wiele traci. Niezwykle przystojny i młody Szkot, któremu spokojny żywot nie jest przeznaczony? Która by nie chciała takiemu pomóc. Do tego nie jest jedynym, który może skraść wasze serce.

8. Masz możliwość pokochanie nie tylko głównych bohaterów

Znacie to uczucie, że możecie kochać lub nienawidzić tylko głównych bohaterów, bo o innych prawie nic nie wiecie? W tej serii obecność każdej postaci jest przemyślana i ma swoją historię. Razem z główną bohaterką poznajemy poszczególnych członków rodów oraz inne przypadkowe osoby, a że Obca jest pisana z jej punktu widzenia, a Claire nie jest superbohaterką, to nie musicie się martwić o to, że kogoś nie zapamiętaliście od razu. Ona też na początku pamięta tylko najważniejsze osoby.

9. Wydawnictwo się postarało

Przesadnie dbasz o książki i płaczesz nad każdym zagięciem na grzbiecie? W takim razie te grube tomy wydane w miękkich okładkach pewnie Cię odstraszają. Na szczęście w tym przypadku nie masz o co się bać. Świat Książki chyba sprzedał duszę diabłu, bo nawet podczas niezbyt delikatnego obchodzenia się z książką nie zauważyłam żadnych zagięć. Co najwyżej mogą zostawać odciski palców na okładce, ale ich łatwo jest się pozbyć.


10. Świetna ekranizacja

Osoby, które lubią seriale na podstawie książek informuję, że i ta seria się go doczekała. Outlander, bo taki jest jego tytuł, ma dwa sezony, trzeci będzie miał premierę w 2017 roku, a czwarty jest już zamówiony. Jest on wiernym odzwierciedleniem książki, więc naprawdę warto się z nim zapoznać. Pytanie tylko, co pierwsze - serial czy książka? Jedna z nas zaczęła od serialu, druga od książki, więc nasze odczucia mogą Ci pomóc w decyzji.

Najpierw serial, później książka /Natalia
I o serii, i o serialu dowiedziałam się mniej więcej w tym samym czasie ponad rok temu. Seria odstraszała mnie grubością, a serial… plakatem. : ) Dopiero w te wakacje zorientowałam się, że Outlander jest ekranizacją Obcej. Miałam już coraz większą ochotę za zabranie się za książki, ale nie chciałam kupować tak grubej serii w ciemno, więc zaczęłam serial. I przepadłam. Obejrzałam pół sezonu w jeden dzień, a pięć pierwszych tomów zamówiłam o 4:46 nad ranem… Teraz kocham i serial, i książki, ale ciekawe jak to będzie podczas oglądania trzeciego sezonu. Minusem tego jest fakt, że czytanie drugiego tomu strasznie mi się ciągnęło, bo już wiedziałam, że niektóre rzeczy mi się nie spodobają.

Najpierw książka, później serial /Magda
Wiedziałam o istnieniu serialu, kiedy Natalia przekonała mnie do tej serii. Jednak stwierdziłam, że najpierw książka, potem serial. Więc dopiero po drugiej części zobaczyłam jak prezentuje się ta adaptacja. Niestety mimo genialnych aktorów, scenerii czy choćby scenariusza, bardzo ciężko mi się to ogląda. Świadomość co będzie dalej sprawia, że nic mnie nie zaskakuje. Więc się po prostu nudzę. Może za kilka lat będzie to miłym powrotem do Jamiego i Claire, jednak teraz to nie dla mnie.
_______________________
Tak więc to według nas jedne z najlepszych aspektów tej powieści, choć oczywiście nie jedyne, które zachęcają do czytania dzieł Diany. Życzymy miłego spotkania z Jamiem i jego ekipą, ale uwaga - seria może powodować kaca książkowego!
Wszystkie zdjęcia i gify pochodzą z serialu lub planu Outlander.