Kasie West - Słuchaj swojego serca

Mimo, że mijają lata i mój gust literacki znacznie się zmienia, jednego mogę być pewna - zawsze z wielką przyjemnością sięgnę po twórczość Kasie West. To autorka, która do perfekcji opanowała pisanie książek z gatunku Young Adult i choć stworzone przez nią historie są proste, to jednak zawsze mnie zadziwia jak wiele może z nich wyciągnąć. “Słuchaj swojego serca” to nowa powieść Kasie West wydana w Polsce i z pewnością powinniście ją przeczytać!

Historia książki rozpoczyna się w pierwszy dzień szkoły, kiedy Kate musi pożegnać się ze spędzaniem każdej wolnej chwili nad jeziorem i wybrać nowe zajęcia pozalekcyjne. Wraz ze swoją przyjaciółką Alaną wybierają podkast. Jednak z pozoru lekkie zajęcia zmieniają się dla naszej głównej bohaterki w ogromne wyzwanie, kiedy okazuje się, że ma być jedną z prowadzących i udzielać porad dzwoniącym uczniom. Czy Kate pokona swoje lęki?
Cała historia jest utrzymana w lekkim klimacie, jednak jak w każdej książce Kasie pojawiają się wątki, które mają ukazać problemy nastolatków i tego jak sobie z nimi radzić. Pierwsza miłość, problemy z zaadaptowaniem się w nowej szkole czy walka z nieśmiałością to tylko niektóre z nich. Kasie West prowadzi w swoim stylu opowieść tak, by wszystkie elementy były jej integralną częścią i nie tworzyły oddzielnej historii. Dzięki temu cała książka jest skarbnicą dobrych rad i mądrości dla osób, które dopiero wkraczają w dorosłość i muszą się zmierzyć ze wszystkimi jej aspektami.
Kate to dla mnie wyjątkowa bohaterka, ponieważ wiele mnie z nią łączy. W dużej mierze to nienawiść do ludzi (ale tak nie do końca) i zainteresowania. Jej problemy były kiedyś moimi problemami, więc trochę żałuję, że jako nastolatka nie trafiłam na tak ciekawą książkę, która pozwoliłaby mi spojrzeć obiektywnie na kilka kwestii. Jak zawsze w powieści Kasie prym wiodą nastolatki, więc to oni są postaciami pierwszoplanowymi i im poświęcono najwięcej uwagi. Poznajemy bliżej Alanę, Diego, Franka oraz rodzeństwo głównej bohaterki.
Jeśli szukacie ciekawej wakacyjnej opowieści, która pokazuje prawdziwe życie nastolatków, to twórczość Kasie West powinna przypaść wam do gustu. W wykreowanych przez nią postaciach zobaczycie siebie i swoje problemy z młodzieńczych lat, lub porady jak z danymi sytuacjami sobie poradzić, jeśli dopiero zaczynacie liceum. Z książką “Słuchaj swojego serca” spędziłam cudowny dzień i pozostaje mi tylko czekać na kolejne dzieło autorki!