Gotuję, nie marnuję - Sylwia Majcher


Autor: Sylwia Majcher

Tytuł: Gotuję, nie marnuję

Wydawnictwo: Buchmann

Data wydania: 14 marca 2018

Liczba stron: 192

ISBN9788328057579


Moja historia gotowania jest długa, mroczna i niezachęcająca do dalszych prób nauki tej sztuki. Moim największym problem w czasach potraw zdrowych i pełnych produktów, których nie widziałam w sklepach, jest to, że lubię jeść normalnie. Typowe zwykłe produkty i tradycyjne obiadki. Jednak każdy od czasu do czasu potrzebuje odmiany i w końcu znalazłam książkę dla mnie. Gotuję, nie marnuję. Kuchnia Zero Waste po polsku jest czymś, co spodoba się fanom zdrowej żywności i tradycjonalistom - jest to książka dla każdego.
Jednak to nie tylko książka, która zawiera przepisy na proste i przepyszne potrawy. Przede wszystkim stara się wyjaśnić czytelnikowi jak dużo rzeczy w swojej kuchni marnuje. Żółtek, obierków czy resztek warzyw nie trzeba od razu wyrzucać do śmieci! Sylwia Majcher znalazła rozwiązania doskonałe do wykorzystywania rzeczy, które często uważamy już za odpadki. W czasach kiedy ceny w sklepach przerażają, a większość ludzi kupuje produkty bez większego sensu, wkracza z filozofią Zero West.
W Gotuję, nie marnuję znajdziemy porady jak planować swoje zakupy, jak sprawdzać daty ważności i jak możemy przechowywać produkty, by jak najdłużej zachowywały świeżość. Na początku podeszłam do tego wszystkiego dość sceptycznie, ale przy kolejnych zakupach coraz więcej rad autorki zaczęłam wykorzystywać i stał się cud. W mojej lodówce nie ma już rzeczy bezużytecznych, które przeważnie zostają kupione by dożyć swojej daty ważności nawet nie ruszone.
Choć sama filozofia całkowicie mnie kupiła, to jednak przepisy pokazane w tej książce są moją największą miłością. Szukałam inspiracji, które pozwolą mi jeść zwykłe, proste potrawy bez spędzania w kuchni dwóch godzin i okazało się, że je znalazłam. Przepisy są napisane bardzo prosto, więc nawet człowiek z dwoma lewymi rękami do gotowania będzie w stanie przygotować je według instrukcji. Do tego teraz zanim coś wyrzucę, dwa razy się zastanowię, czy czasami nie mogę jutro przygotować z tego pysznego obiadu.
Myślę, że ta książka jest miłą odmianą wśród mody na fit poradniki. Jest zdecydowanie dla ludzi, którzy po prostu lubią smacznie zjeść nie wyszukując w internecie szalonych produktów, których nigdzie nie można zdobyć. Sylwia Majcher odmieniła moją kuchnię, więc zrobiła coś co sądziłam, że będzie niemożliwe!

Co sądzicie o filozofii Zero Waste? Macie ochotę ją wprowadzić w swoim życiu?