Miłość i inne zadania na dziś - Kasie West



Autor: Kasie West

Tytuł: Miłość i inne zadania na dziś

Wydawnictwo: Feeria Young

Data wydania: 9 maja 2018

Liczba stron: 416




Kto śledzi nas na Instagramie czy zna poprzednie recenzje książek Kasie West, ten wie, że mam do tej autorki szczególną słabość. Jak na szpilkach wyczekiwałam premiery jej nowej książki, czyli “Miłość i inne zadania na dziś”. Niewielu rzeczy w życiu jestem pewna, ale nie mam wątpliwości, że z lekturą napisaną przez tą Panią spędzę cudowny wieczór.

Książka opowiada o Abby Turner, zwykłej nastolatce z niezwykłym talentem plastycznym. Kiedy połowa jej grupki znajomych wyjeżdża z miasta w wakacje, zanosi się, że cały ten czas spędzi ze swoim najlepszym przyjacielem Cooperem. Jednak to nie będzie spokojne lato, ponieważ nadal nie pogodziła się z nieodwzajemnionym uczuciem chłopaka, który właśnie ma nową dziewczynę. Dodajmy do tego szaloną rodzinę i wystawę w galerii, a już wiadomo, że przed Abby trudny okres!
Jednak jak zawsze to przede wszystkim styl pisania, tworzenia postaci i budowanie całej historii tworzy moje uwielbienie do tej książki. Kasie West ma dar. Pisze z taką lekkością i idealnym podziałem pomiędzy problemami nastolatków, humorem i przyjaźnią, że tworzy powieść doskonałą.
Abby - główną bohaterkę, polubiłam praktycznie od kilku pierwszych stron. Okazała się zabawna, pełna pasji i choć dręczyły ją dość typowe problemy nastolatków, to poradziła sobie z nimi nad wyraz dojrzale. Niestety chora matka i ojciec pracujący w wojsku nie są łatwym orzechem do zgryzienia. Dodając do tego inne czynniki można by uznać, że będzie to dość ciężka książka, jednak autorka umiejętnie przeplatała tematy, dzięki czemu “Miłość i inne zadanie na dziś” nie jest typowo refleksyjną książką, ani też typowym romansem. Nasza bohaterka po mistrzowsku pokonuje wszystkie przeszkody i przede wszystkim uczy się na błędach, dzięki czemu przez całą książkę jej kibicujemy.
Choć mamy tu zaledwie kilku pobocznych bohaterów, to każdy z nich coś wnosi w opowieść. Dzięki temu nie mamy tu galerii postaci, którą ciężko poznać w dość krótkiej książce, a nie jest to też opowieść jednoosobowa, co byłoby po prostu nudne.
Jeśli lubicie lekkie, zabawne książki na jeden wieczór, po których uwierzycie, że nie ma problemu, którego nie można pokonać, to pozycje autorstwa Kasie West będą dla was idealne. “Miłość i inne zadanie na dziś” dorównała swoim poprzedniczkom i udowodniła, że można napisać dobrą, tradycyjną książkę dla młodzieży, bez wyszukanych problemów i skomplikowanych romansów. Jestem pewna, że spędzicie cudowne chwile przy tej lekturze!