Wyklucie - Ezekiel Boone


Autor: Ezekiel Boone

Tytuł: Wyklucie

Wydawnictwo: Insignis

Data wydania: 9 maja 2018

Liczba stron: 344

ISBN: 9788365743831


Czego się najbardziej boicie? Ciemności, wysokości czy może pająków? Ja jako osoba niezwykle strachliwa, jestem przerażona na myśl o wszystkich wypisanych propozycjach. Może więc was to zdziwić, ale zdecydowałam się przeczytać książkę Wyklucie autorstwa Ezekiela Boon i okazało się to naprawdę dobrym pomysłem!

W głębi peruwiańskiej dżungli, miejsca pełnego tajemnic, czarna, szeleszcząca masa pochłania w całości amerykańskiego turystę. W odległym o tysiące kilometrów Minneapolis pewien agent FBI prowadzi dochodzenie w sprawie katastrofy lotniczej i dokonuje makabrycznego odkrycia. Indyjscy naukowcy z zakładu ostrzegania przed trzęsieniami ziemi w Kanpurze nie mogą się nadziwić odczytom swoich sejsmografów. Jeszcze w tym samym tygodniu rząd Chin „przypadkiem” zrzuca bombę atomową na odległy rejon własnego kraju. Podczas gdy ta fala incydentów przetacza się przez świat, do pewnego waszyngtońskiego laboratorium dociera tajemnicza paczka z Ameryki Południowej. Cokolwiek jest w środku, garnie się na wolność.

Wiecie o czym są najlepsze horrory jakie czytałam? O rzeczach, które przerażają mnie naprawdę. Stąd też od początku miałam dobre przeczucia do książki Wyklucie. Bardzo długo się zabierałem do jej przeczytania, ponieważ tematyka o zagładzie świata spowodowana małymi, włochatymi stworzeniami jest dla mnie zbyt realna, jednak kiedy już zaczęłam, to nie mogłam się oderwać!
Książka okazała się niezwykle dynamiczna. Miałam wrażenie, że ledwo ją zaczęłam, a już zbliżałam się do końca historii. Jest to spowodowane jej formą, która polega na wielu krótkich rozdziałach z różnych perspektyw. Dzięki czemu zasada “jeszcze jeden rozdział” trwa przez całą przedstawioną opowieść!
Sama fabuła składa się z oddzielnych elementów, które w trakcie powieści zaczynają się łączyć w jedną całość. W związku z tym, że historię poznajemy z perspektywy wielu osób, początkowo sami musimy jako obserwator łączyć zaprezentowane fakty, zanim do danych wniosków dochodzą nasi literaccy towarzysze. Rola wszechwiedzącego obserwatora, który choć początkowo panuje nad opowieścią, później odkrywa, że tak naprawdę elementy układanki dopiero mają się połączyć, przypadł mi bardzo do gustu.
Musimy mieć na uwadze, że to pierwszy tom serii (o czym początkowo nie wiedziałam), więc jego zadaniem jest wprowadzenie nas do całej historii i zaprezentować dla niej konkretne tło. Dla mnie jednak styl autora, układ książki i fakt, że już w pierwszym rozdziale przeszedł mnie dreszcz strachu, wystarczyły żeby czerpać z tej lektury naprawdę wiele (masochistycznej) przyjemności.
Jeśli jesteście ciekawi jak wygląda panowanie nad powieścią i chcecie zobaczyć jeden z (najbardziej prawdopodobnych) scenariuszy zagłady świata, to powinniście się zainteresować Wykluciem autorstwa Ezekiela Boona. Kiedy zaczniecie poznawać tę historię, nie będzie potrafili się od niej oderwać!