Top 5 książek, których chcemy ekranizacje


Witajcie! Dzisiaj mamy kolejne zestawienie. Tym razem są to książki, które chcemy zobaczyć na małym lub dużym ekranie. Ze swoich list nie wykluczyłyśmy powieści, które już raz zostały zekranizowane lub są takie plany. Przecież zawsze można zrobić to jeszcze raz, lepiej, prawda? No to przejdźmy do zestawienia!




Autor: Jeaniene Frost
Tytuł: W pół drogi do grobu
Wydawnictwo: Mag
Data wydania: 21 września 2011
Liczba stron: 440
ISBN: 9788374802192
Autor: Cassandra Clare
Tytuł: Miasto popiołów
Wydawnictwo: Mag
Data wydania: 21 października 2009 / 28 sierpnia 2013
Liczba stron: 442 / 528
ISBN978834801355 / 9788374803779
MagdaNigdy nie wyrosłam z wampirów i chyba szybko to nie nastąpi. Chwilowo szaleję na punkcie Buffy i z tego powodu bardzo bym chciała zobaczyć ekranizację mojej ulubionej wampirzej serii książek. Tylko w wersji dla dorosłych! Złagodzenie dialogów Cat i Bones’a byłoby dla mnie jak cios kołkiem w serce.

NataliaTak, wiem że nie będzie filmowej ekranizacji. Tak, wiem że jest serial, ale to, co się w nim odwala to chyba jakiś żart. Co poradzę, że uwielbiam “Dary Anioła”, a filmowe “Miasto kości” było dla mnie idealne. Dodatkowo cudowna obsada, wyglądająca dokładnie tak, jak postacie w mojej wyobraźni. Chcę więcej Jamiego w roli Jace’a!!!




AutorColleen Hoover
Tytuł: Hopeless
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania16 czerwca 2014
Liczba stron: 424
ISBN9788375152814
Autor: Colleen Hoover
Tytuł: Hopeless
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 16 czerwca 2014
Liczba stron: 424
ISBN9788375152814
MagdaTo pierwsza książka tej autorki jaką przeczytałam i chyba najlepsza. Do tego jest świetnym materiałem na thriller. Myślę, że warto spojrzeć na nią właśnie w taki sposób, a nie jak na romans. Z dobrym reżyserem i obsadą, mógłby być z tego hit na miarę Zaginionej Dziewczyny.

NataliaZastanawiam się jak to możliwe, że to nie ta powieść Hoover zostanie zekranizowana jako pierwsza. Nie żebym narzekała, ale jak dla mnie “Hopeless” o wiele lepiej wyglądałoby na dużym ekranie, więcej się tam dzieje i mógłby być z tego niezły wyciskacz łez!




Autor: Sophie Kinsella
Tytuł: Mam twój telefon
Wydawnictwo: Sonia Draga
Data wydania: 8 lipca 2015
Liczba stron: 416
ISBN9788379993260
Autor: Rachel Caine
Tytuł: Wampiry z Morganville: Przeklęty dom
Wydawnictwo: Amber
Data wydania: 24 kwietnia 2009
Liczba stron: 264
ISBN9788324133420
MagdaLubię oglądać romanse. Sobotni wieczór, jakieś ciasto i dobry film, który pozwoli mi się odstresować. Niestety większość komedii romantycznych jest strasznie tandetnych, a przecież tyle świetnych książek tylko czeka na ekranizacje! “Mam twój telefon” jest jedną z nich. Niesamowicie się uśmiałam ją czytając. Do tego historia nie jest hollywoodzkim przykładem związku, więc mogłoby wyjść z tego coś ciekawego!

NataliaLatami czekałam na ekranizację tej serii i się doczekałam w formie… serialu internetowego sfinansowanego przez fanów. A to jest świetny materiał na serial! Spokojnie mógłby osiągnąć sukces “Pamiętników wampirów”. W tej serii dzieje się o wiele więcej, więc nie brakowałoby pomysłów na odcinki.



AutorCarlos Ruiz Zafrón
TytułCień wiatru
Wydawnictwo: Muza
Data wydania: 11 stycznia 2013
Liczba stron: 5012
ISBN9788377583456
Autor: Richelle Mead
Tytuł: Akademia Wampirów
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Data wydania: 10 lutego 2010
Liczba stron: 336
ISBN9788310117366
MagdaKto czytał książki tego autora, ten wie, że są to wręcz gotowe scenariusze. Tak naprawdę chciałabym zobaczyć ekranizacje wszystkich jego dzieł, lecz tą przeczytałam pierwszą, stąd został sentyment. Myślę, że Barcelona w latach 40 i tajemnica, którą próbuje odkryć Daniel, podbiłaby serca widzów.

NataliaNa ekranizację tej pozycji też czekałam dłuuugo. Gdy już zaczynałam tracić nadzieję, dowiedziałam się o tworzeniu filmu. Byłam strasznie podekscytowana i nie mogłam się doczekać jakichkolwiek wieści z planu. No i stało się. Moja radość się zmniejszyła gdy zobaczyłam obsadę, a jej miejsce zajęło przerażenie gdy zobaczyłam plakat filmu. Samego filmu wolę nie komentować i uznać go za parodię książki. Mimo to mam nadzieję, że ktoś zrobi drugie podejście do ekranizacji, najlepiej z Nickiem Batematem grającym Dymitra (widzieliście jak ten facet wywija kijem Bō???).



Autor: Michelle Hodkin
TytułMara Dyer. Tajemnica
Wydawnictwo: YA!
Data wydania: 10 września 2014
Liczba stron: 412
ISBN9788328009745
Autor: Laini Taylor
Tytuł: Córka dymu i kości
Wydawnictwo: Amber
Data wydania: 12 stycznia 2012
Liczba stron: 400
ISBN9788324141586
MagdaOsoby, które mnie znają, wiedza że miałam obsesję na punkcie tej książki. Nie mogło jej więc zabraknąć w tym zestawieniu. Myślę, że byłoby to niezłe wyzwanie dla reżysera, jednak warte wysiłku. Film na podstawie tej serii miałby chyba wszystko, co powinien posiadać dobry film. Oczywiście wtedy, gdyby nie dostosowano go wiekowo do ośmiolatków, co twórcy ostatnio lubią robić. Można by stworzyć na jej podstawie nawet horror, więc możliwości jest naprawdę dużo. Tylko ciężko by było mnie zadowolić obsadą, przecież Mare i Noah nie może zagrać byle kto!

NataliaJedna z najlepszych książek fantasy jakie czytałam. Swego czasu była uważana za konkurencję dla świata Harry’ego Pottera. Kiedyś trafiłam na informację, że prawa do ekranizacji zostały sprzedane i od tego czasu jest cisza. Szkoda, bo odtworzenie hybryd to niezłe wyzwanie i chciałabym zobaczyć jak sobie z tym poradzą.


A Wy macie swoje listy? Jest na nich coś z naszych pozycji? A może któraś ekranizacja tak Was rozczarowała, że macie nadzieję na jej inną wersję? :)