Podsumowanie roku 2016


Czas mija i znów wszyscy jesteśmy o rok starsi. Znów zaczyna się problem z pisaniem daty i świadomością, że pierwsze zmarszczki pojawiają się na naszych twarzach. Jednak są też pozytywne aspekty. Mijający rok był niezwykle udany pod względem czytelniczym. Pojawiły się nowe ciekawe książki, odkryliśmy obiecujących autorów i wciągające serie. No i ja ważniejsze, w tym 2016 roku powstał nasz blog. A oto nasze podsumowanie książkowe w pigułce.
Magda

Natalia

Najkrótsza książka
Project Princess 
Meg Cabot
Share me 
Olivia Cunning
_______________________________________________________________
Najdłuższa książka
Podróżniczka 
Diana Gabaldon
Jesienne werble 
Diana Gabaldon
_______________________________________________________________
Najstarsza książka
Wojna i Pokój 
Lew Tołstoj
Wichrowe wzgórza 
Emily Bronte
_______________________________________________________________
Najlepsza książka
Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender 
Leslye Walton
Obca 
Diana Gabaldon
_______________________________________________________________
Najgorsza książka
After. Płomień pod moją skórą 
Anna Todd
Purgatorium. Wyspa tajemnic 
Eva Pohler
_______________________________________________________________
Odkrycie świetnego autora
Sarah J. Mass
Colleen Hoover

_______________________________________________________________
Krótkie podsumowanie roku
Magda
Ten rok należał do ebooków. Największym moim odkryciem było Legimi, które okazało się spełnieniem moich marzeń. Nielimitowany dostęp do książek i czytnik. Czego jeszcze dziewczyna potrzebuje do szczęścia? Jako fanka czytania w różnych miejscach i o różnej porze, w końcu mogłam dać trochę spokoju moim oczom.
 Ogólnie mówiąc, uważam rok 2016 za bardzo udany pod względem książek. Odkryłam wielu świetnych autorów, jak i rozpoczęłam kolejne serie. Szklany Tron, Czerwona Królowa, Król Kruków, Piąta Fala czy choćby Pani Noc - to tylko kilka z moich faworytów. Cieszę się również, że w końcu przeczytałam Pamiętnik księżniczki. Tak wiem, że to książka dla trzynastolatek, mimo wszystko bardzo żałowałabym gdybym nie miała okazji przeczytać tej serii. Myślę, że jest to jednak jedna z obowiązkowych pozycji w życiu czytelniczek. Trochę jak Harry Potter czy Opowieści z Narnii.
 Trafiło się również kilka kiepskich książek, ale nie ma co myśleć o przykrych rzeczach. Myślę, że rok 2017 okażę się jeszcze lepszy pod względem książek, choć będzie bardzo ciężko pobić mijający.

Natalia
Zdecydowanie najlepszą okołoksiążkową sytuacją tego roku było dostanie czytnika. Chociaż mam go dopiero od dwóch tygodni, to już sobie nie wyobrażam kontynuowania bez niego mojej przygody z książkami. Nie mam pojęcia jak przez osiem lat udawało mi się czytać ebooki w telefonie i nie oślepnąć. Teraz oczy trochę odetchną.
Pod względem ilości przeczytanych książek rok 2016 był najlepszym w moim życiu, będzie ciężko wyrównać tę liczbę w przyszłym roku. W tym osiągnięciu pomogło mi wyzwanie z Goodreads, gdzie na bieżąco mogłam sprawdzać jak mi idzie z czytaniem (czy się wyrabiam w czasie, jestem w tyle czy wyprzedzam plan).
W poprzednich latach czytałam głównie serie. W tym przekonałam się do powieści jednotomowych i tak odkryłam między innymi Colleen Hoover - chyba moją największą tegoroczną miłość. Zaczęłam też czytać coś poza romansami, ale z tym nadal jest słabo. No i w końcu udało mi się skończyć kilka serii, które zaczęłam w czasach gimnazjum, a dokończenie ich było moim postanowieniem noworocznym przez ostatnie trzy lata. Może w przyszłym uda mi się dokończyć resztę. :D
_______________________________________________________________
Tak więc tak wyglądał nasz rok pod względem książek. Nasz harem się powiększył o kilku bohaterów, poznałyśmy nowych autorów i serię. Mamy nadzieję, że wasz był równie udany i kolejny będzie lepszy. Macie jakieś wyzwania książkowe na 2017 rok? Planujecie już co przeczytacie czy raczej stawiacie na nowości? My już układamy listę to-read i z każdą godziną robi się coraz bardziej przerażająca. :)