Liebster Blog Award


Witajcie! Tym razem to Magda cierpi na brak czasu, więc postanowiłyśmy odpowiedzieć na nominację od Kasi z bloga Książkoholizm postępujący. Serdecznie za nią dziękujemy! A teraz bez zbędnej gadki przejdźmy do naszej wersji Liebster Blog Award.



1. Czy żałujesz przeczytania jakiejś książki?
Magda: Nie tyle żałuję przeczytania jakieś książki, co czasu na nią przeznaczonego. Kilka razy trafiłam na naprawdę dziwne pozycje, a jako że z założenia wolę kończyć rozpoczętą książkę, to minęło sporo czasu, zanim przekonałam się, że nic z tego nie będzie i lepiej odłożyć daną pozycję.
Natalia: Skąd ten pomysł? Prędzej żałuję, że czegoś jeszcze nie przeczytałam. Czytam książki, które mnie czymś zaciekawią (np. okładką czy opisem), więc nawet gdybym cofnęła czas i nie sięgnęła po jakąś pozycję, to teraz bym żałowała tego żałowała i znowu ją przeczytała.

2. Jaka jest najmilsza rzecz jaka Ci się przytrafiła?
Magda: Ciężko wybrać jedną rzecz, ponieważ każda mała pomoc czy bycie miłym dla mnie, jest super i bardzo to doceniam.
Natalia: Jak dla mnie najmilsze rzeczy to te z pozoru nic nie znaczące, na przykład uśmiech od nieznajomej osoby w tramwaju.

3. Czy sięgasz po klasykę?
Magda: Oczywiście! Nie powiem, że jestem bardzo wielką fanką, ale przeczytałam już sporo takich pozycji, wiele z nich lubię i w przyszłości zamierzam przeczytać kolejne.
Natalia: Mam zamiar! Nigdy nie miałam na to ochoty, ale ostatnio zaczyna mnie przyciągać. Teraz postanowiłam skończyć serie, które zaczęłam czytać w gimnazjum i ich nie udało mi się dobrnąć do końca, więc kto wie - może po nich albo między seriami zacznę swoją przygodę z klasyką.

4. Co Cię odstrasza od jakiejś książki?
Magda: Bardzo często głupota bohaterów. Nie lubię gdy osiemnastolatkowie zachowują się na dziesięć lat, gdy kobiety dają się traktować jak puste idiotki i ogólnie, gdy autor przedstawia człowieka, jako nie myślącą osobę. Oczywiście czasami to jest na miejscu i wtedy nie mam problemu, ale w wielu książkach dla młodzieży zdarza się taka sytuacja i wtedy jestem podwójnie zła, bo czytam przecież o osobach w moim wieku.
Natalia: Polskie imiona i miejscowości. Kiedyś mi to nie przeszkadzało, ale teraz na samą myśl, że główną bohaterką może być Milena mieszkająca w Poznaniu, która jedzie na wakacje do Szczecina, przechodzą mnie dreszcze. Próbuję z tym walczyć, ale na razie to jest silniejsze ode mnie.

5. Gdzie najchętniej spędzasz czas wolny (miejsce w domu, albo miejsce, gdzie spędziłbyś/łabyś wakacje)?
Magda: w domu? Łóżko, coś dobrego do jedzenia, kawa i dobra książka. Jestem typem leżakowca. Wakacje? Zdecydowanie w jakimś egzotycznym miejscu. Najlepiej w namiocie i całkowicie spontanicznie.
Natalia: Drewniana ławka na tarasie, słońce, koktajl i dobra książka - nic więcej do szczęścia mi nie potrzeba.

6. Wolisz serie czy powieści jednotomowe?
Magda: Serie. Bardzo ciężko mi się rozstać z bohaterami więc lubię mieć ich jak najwięcej. Wtedy, po zakończeniu serii jest podwójny kac książkowy, ale według mnie warto.
Natalia: Ugh, trudne pytanie. Na moich półkach przeważają serie i to właśnie po nie częściej sięgam. Niestety, jakość większości z nich maleje z każdym tomem, więc mój wybór pada na powieści jednotomowe.

7. Twój ulubiony film?
Magda: W mojej trójce ulubionych znajdzie się “Incepcja”, “Prestiż” i “The Social Network”. Osobom, które je oglądały chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego akurat te, a jeśli ktoś ich nie widział to bardzo polecam!
Natalia: Niedawno, przed i w trakcie sesji, miałam straszną fazę na “Grease”. Oglądałam to co najmniej raz dziennie, codziennie przez jakieś trzy tygodnie. Poza nim do moich ulubionych należą także “Dirty Dancing”, “Żona dla zuchwałych”, “Czasem słońce, czasem deszcz” i głupie “RRRrrrr!!!”. Zaraaaz bęęędzie cieeemnooo...

8. Czy podjadasz przy czytaniu? Jeśli tak, to jaki jest Twój ulubiony smakołyk?
Magda: Tak, ja ogólnie czytam przy jedzeniu i gotowanie. Wiem, że to niebezpieczne i mogę zniszczyć książki, ale wychodzę z założenia, że kiedy mam tak mało czasu, muszę czytać kiedy tylko mogę.
Natalia: Całe moje życie to jedno wielkie podjadanie, więc dlaczego przy czytaniu miałoby być inaczej? Najlepiej coś, co można długo podjadać i się szybko nie skończy, np. chipsy, paluszki czy krakersy w czekoladzie.

9. Najbardziej znienawidzona lektura szkolna?
Magda: Znajdzie się kilka. Często to nie sama treść ale też wina polonista, która zniechęciła mnie do danej lektury. Niestety uraz pozostał, więc powody nie są takie ważne. Nienawidzę książki Stanisława Wyspiańskiego “Wesele”, “Stary człowiek i morze” oraz “Dywizjonu 303”(proszę nie bić!).
Natalia: Nienawiść to mocne słowo i zwykle nie czuję tego do książek, co najwyżej do bohaterów. Tak więc moimi najbardziej znienawidzonymi bohaterami byli Romeo i Julia z dramatu o tym samym tytule. Uwielbiałam ich historię gdy żyłam w świadomości, że mieli dziesięć lat więcej niż na prawdę. Gdy poznałam ich prawdziwy wiek stwierdziłam, że powinni się leczyć. Mam nadzieję, że Kasia się nie obrazi za lekkie zmodyfikowanie pytania.

10. Jakiej muzyki słuchasz?
Magda: Wszystkiego. Jazz, klasyka, pop czy metal - nieważne. Nie mam wiele ulubionych zespołów, przeważnie się często zmieniają w zależności od tego co akurat znajdę. Jednak od wielu lat lubię The Pretty Reckless oraz Hollywood Undead.
Natalia: Wszystkiego co wpadnie w ucho, poza disco polo. Nałogowo słucham trzech osób, których nigdy nie mam dosyć - od stycznia Griffina Petersona i jego wersję piosenek z Maybe Someday, od roku Månsa Zelmerlöwa oraz Jamiego C. Bowera.

11. Czy sięgasz po książki polskich autorów?
Magda: Zdarzyło mi się, lecz nie wspominam tych książek dobrze. Teraz zaczęłam czytać “Kasację” Remigiusza Mroza i mam nadzieję, że w końcu będę mogła powiedzieć, że lubię polskie książki.
Natalia: Kiedyś sięgałam, teraz już nie. Powód jest w odpowiedzi na czwarte pytanie. Mam w planach zapoznać się z twórczością zachwalanego przez wszystkich Mroza, więc mam nadzieję, że złamie on tę klątwę.

Nasze pytania:
  1. Gdybyś mógł/mogła powstrzymać autora/autorkę od pisania dalszych części serii, to na jaką serię by padł wybór?
  2. Jaką książkę ludzie Ci odradzali, ale mimo tego postanowiłeś/aś ją przeczytać?
  3. Jaka książka najdłużej leży na Twojej półce czekając na swoją kolej?
  4. Jak wyglądałaby okładka Twojej ulubionej książki gdybyś mógł/mogła ją zaprojektować?
  5. Gdybyś wygrał/a wielką kumulację lotto, to na co (poza wykupieniem całej księgarni :)) byś wydał/a pieniądze? 
  6. Gdybyś mogła złożyć idelaną książkę z tych już wydanych to jak ona by wyglądała (np. główna bohaterka z Darów Anioła, bohater z Ugly love itp). 
  7. Jaki napój najchętniej pijesz? 
  8. W jakim środku transportu najchętniej czytasz? 
  9. Jaki bohater/bohaterka książki był/a by dla Ciebie idealnym partnerem? 
  10. Gdybyś miał/a napisać książkę, to w jakim gatunku? 
  11. Jaki aktor z ekranizacji wygląda idealnie jak Twoje wyobrażenie postaci?


Teraz pozostaje już tylko nominacja. Nominujemy:
Adriannę z Tajemnicze książki
Rianę z Ujrzeć słowa
Justynę z Living booksx

Z naszej strony to już wszystko. Znaleźliście w nas jakieś podobieństwo do siebie? :)